A PR cikk egy vállalatról, intézményről, szervezetről írott szöveg, aminek reklámtartalma van, mégsem egy hagyományos hirdetés. A PR cikk írás kimeríthetetlen lehetőségeket kínál a kreatív szövegíróknak. A cél az olvasó érdeklődésének felkeltése a szóban forgó vállalat és a kínálata iránt. A szövegírás során fontos szempont, amire figyelni kell, az ügyfelek igénye, a kulcsszavak elhelyezése, az élményt nyújtó szövegkép.
Érdemes a célcsoport egy olyan problémájára célozva kezdeni a szövegírást, amire a cikkben említett termék vagy szolgáltatás megoldást kínál. Egy rövid összefoglaló is hasznos az elején, hogy azok is hozzájussanak a lényeges információkhoz, akik nem olvassák el végig a cikket.
Legyen kiemelve a termék/szolgáltatás különleges volta és elérhetősége. A cég rövid ismertetését, elért eredményeit, a vásárlók visszajelzéseit ajánlatos egyszerű, tömör mondatokban megfogalmazni. A PR cikk írás során a praktikus útmutatás a termék használatát illetően és a szállítási idő közlése is célszerű.